Sunday, October 14, 2012

. Kenyataan tanpa pengertian .

Okay ini SAJAK -.-' Apa apa apa ? Jangan nak mengata , aku dan kau pun kita sama manusia . Punya kelemahan .

. Excessive usage of laptop and computer .
. Belakang dah sakit . Macam orang tua . Acano . Itu realiti .

. Iyaaa . Memang dah terlalu lama duduk menghadap laptop pun .
. Siapa mengerti terlalu banyak kerja ?
. Siapa mengerti terlalu penat otak berfikir ?
. Siapa mengerti terlalu penat badan kerana tidur tak lena ? Asal letak kepala tertidur , setiap satu jam terjaga , mimpi pun tak sempat .
. Siapa mengerti ? Siapa ?
*Keluh kecil . Jangan mengeluh . Allah murka .

Tapi lagi sakit jiwa bila orangorang tidak mengerti .


--> Alah semua orang pun belajar , semua orang pun sibuk .
--> Alah aku tengok orang lain relax je . Kau ni lemah iman ni .
--> Blablabla . Yadayadayada .



. Ya . Tapi kita semua sibuk perkara yang berbeza bukan . Ya memang aku lemah iman sebab itu aku masih di sini , selagi aku tidak lepas ujian kesabaran ini , selamanya aku akan kekal di sini hingga saat aku redha , berjaya dan lepas segalanyaa .





. Aku tak seperti anda semua . Syarat hidup anda berbeza , tapi syarat hidup aku lebih berbeza . Anda mungkin bersusah payah untuk mengejar citacita di negara sana , tapi aku , aku perlu lebih bersusahpayah derita demi untuk tinggal di bumi yang bukan tempat tumpah darahku tapi tempat tinggal ku hampir sekian lama . Adakah aku didiskriminasi ? Ouh tidak , ini ketetapan , juga satu ujian untuk aku redha dan lihat di sebalik awan kelabu , adakah akan terus kelabu atau aku yang perlu menyucikan kelabu itu menjadi corak warna pilihanku .

. Ya , saban hari juga aku disapa persoalan dan pertanyaan , bila mahu ke sana , mengapa tidak kesana , oh betulkah tidak ke sana , tidak mungkin bukan orang sehebat anda tidak kesana , yadayadayada , blablabla . Aku semakin lali . 



Kerana dalam hati ku sudah utuh pendirian .
Biar mungkin citacita ini setinggi bintang , sedalam lautan , sepanas terik cahaya matahari . Walau gagal atau rebah disini atau di pertengahan atau di permulaan , atau dimanamana , aku tidak gusar untuk bermula , mahupun bertatih , atau merangkak sekalipun dari bawah .
Ketika itu aku sudah mengetahui , dalam genggaman mereka sudah ada pangkal nama gah itu .
 *Ah khayalan semata.



Perancangan aku , perancangan Allah dan Allah adalah sebaikbaik perancang .
Siapa tahu tentang masa hadapan ku ? Anda tahu ? Aku juga tidak mengetahui .


Mereka merancang 'tipudaya' dan Allah juga merancang 'membalas tipu daya' dan Allah sebaikbaik perancangan . (Ali Imran 3 : 54 )



P/s : Titipkan aku sedikit pengertian , bukan simpati , apatah lagi hinaan . SAJAK kbai . 



0 Commentos:

Post a Comment