Monday, September 17, 2012

. Kawan atau Sahabat ? .

Lihat tajuk ? Read by lip .
Kawan ? Atau . Sahabat ?
Kawan kat manamana ada , bilabila pun ada .
Tapi sahabat , kita tak panggil semua orang sahabat kan , hanya orang tertentu dan layak je dapat pegang title sahabat tu .

Okay dah lah shut up , bosan , cliche gilaa cerita pasal kawan and sahabat ni kan .
Sesiapa google pun dapat tahu dah kan hehe .

Takde ape lah entri ni .
Nak baca silakan , tanak baca pun silakan .
Mungkin lah mungkin , fb dah takde , twitter dah terbatas , sini lah tempat meng-'usha' harihari .
Kalau tak , fb tu boleh lah update status lebatlebat , biar semua orang like . Pastuh suka .
Tak pun , upload lah gambar 'kemhokemho' pastuh tunggu orang like . Pastuh bila orang comment cakap sweet lah cantik lah kembang sampai telinga .
Kat twitter , cerita lah setiap minit tu macam kau sorang happy kat dunia ni , kau sorang sengsara kat dunia ni . (blablablablabla <--- membebel)

Kuat nyaa merepek . Panjang tahap dewa mukaddimah .
Yelah lama dah tak dapat keyboard tak dapat fb tak dapat twitter nak main comment semua . Nah amik blog .

Ini je nak cerita sebenar nyaa .
. Kisah SATU . Ye , haritu Diyana dah balik , flight naik Egypt Air hari Jumaat and Sabtu petang sampai 8 Sept 2012 . Mesir ke Malaysia . And yang best nyaa , semua orang tanak bagitahu and nak rahsia kan dari aku . Tapi , after kobek kobek talipon Asmida tu jumpa gambar Viber ticket nak balik Malaysia . Rupa nya Asmida dah tahu dulu , and lebih lagi , Zhafir pun lagi tahu awal . Dang ! RobekHATIsatu :\

. Kisah DUA . Okay fine , dah rahsia . Takpelah , aku redha . Alasan diorang , ehem nak bagi surprise kat aku . Baiklah alasan diterima . Pastuh , kat twitter , Diyana tanya aku cuti ke tak , ajak jemput dia kat KLIA . Okay , nak lagi good news ke bad news entah lah , tarikh 8 Sept tu ada Bengkel Penulisan pulak kat PD . Terima kasih kawankawan bagitahu last minute , nama tak boleh cancel dah , bukan lah tak boleh as in HARAM nak cancel nama tu , tapi dah register dengan orang DBP and akan menyusahkan pelbagai pihak . Maka sebelum aku menyusahkan dan menyakitkan hati ramai manusia , baiklah aku korbankan diri , orang hantar karya 3 , aku hantar 1 je , tak rela , itupun baru tulis sajak masa pagi Jumaat sebelum bertolak pergi PD tu Jumaat tengahari . Next , dah siap pesan kat Asmida awalawal , Diyana sampai Malaysia nanti suruh dia call aku terus , and dah pesan kat Zhafir jugak , nanti korang snap gambar ngan Diyana mms kat aku . Hati dah rela and suka bila sampai PD tu , sebab orang kat situ hebathebat and baiknya masyaAllah :D
Mengajar dan memberi tunjuk ajar tanpa dipinta dan ditanya . Bila program malam Sabtu tu dah habis , tengok phone . Hurm , kosong je , missed call dari Asmida ke Diyana both takde , mms Zhafir pun takde . Hurm , kenapa takde ? Diorang lupa aku ke ? Ke sengaja ? Then text Asmida . Sobsobsob :'( . Lepas text letak phone jejauh , charging , then terus masuk selimut ready nak tidur .  (Hati dah merajuk gilaa) . Tetibe phone bunyi . Diyana call . Tanak angkat , memang sengaja . Diyana text , reply sekali , reply kali kedua . Tidur . RobekHATIdua :\

. Kisah TIGA . Bangun pagi esok , ade 3 text messages , 2 mms Zhafir 1 sms . Ade gambar diorang . Okay , senyum :D . Nasib baik ingat lah jugak , walaupun lewat . Thankyou . Tapi , Diyana tak call langsung dah after that . Fine , call Asmida , bukan aku . Baca kat twitter , diorang kata nak keluar samasama . Okay pergilah , aku sentiasa sibuk kat sini kan . RobekHATItiga :\

Maka aku BerSAJAK and BerJK kat twitter (itu label diorang) . Attention Seeker - I seek for attention <--- (Orang macam ni loner, label apekah ini? stereotype)

Tetibe hari Rabu , Zhafir kata nak datang rumah , dengan kawan yang tak berNAMA . Hahaa . Okay masa tu bukan nak senyum je tapi nak sengih terus rasa tunjuk semua gigi buruk hitam lubanglubang gusi semua lah hohoho . Ehem takyah nak bajet secreto sangat lah , aku tahu dah sapa :D Yeay ! Tapi masa tu tak confirm lagi lah kawan tak berNAMA tu sapa , so tanak cerita kat Asmida , sebab nanti kalau salah aku malu sengsorang , yelah diorang ni kan suka sangat nak kata surprise lah secret lah . Aku yang makan hati :\

Jeng Jeng Jeng !
Hari Jumaat . Malam . Pukul 9 lebih baru sampai -..-'
Hai tetamutetamu yang dinanti . Aku tak tahu ini planned apa sebenar nyaa , kalau aku , aku rasa ini macam memujuk rasa sedih and merajuk aku lah kan , sebab seronok dapat jumpa semula , tapi mungkin untuk korang , ehem mesti lah tak habis habis nak kata surprise lagi lah kan kat aku . Hohohoho .
Sobsobsob terharuuu . sangat . sangat . sangat terharu :')
Segala kisahkisah dan robekan hati dah pulih dan sihat seperti sedia kala . Teehee :D
Yelah , sebab instead aku pergi jumpa kau and tunggu kau kat arrival gate , kau datang rumah aku .
And walaupun kau sibuk kan player bola , kau datang jugak jauhjauh rumah aku . 1 jam dalam train haha .

Ye . Maaf . Sebab SAJAK mengada , JK tahpape . 
Minda 9 tahun kot bukan 19 tahun .

Nah . Ini . Dia .
Cake tanda penghargaan dan mintak maaf atas kelakuan minda kelas ketiga ini .
Mungkin tak memadai , tapi , TERIMA KASIH :D

Yea , this is just a simple meeting of us . Ini cake birthday untuk semua . Okay ? Birthday sesiapa pun kita tak dapat celebrate kan . Birthday aku korang dua takde , birthday diyana , aku zhafir pun tak ade , birthday zhafir , kitorang dua takde . Fair and square . Ini cake untuk kita semua okay , sila share Kihkihkih :D

. Happy Birthday everyone .  BFF  ♥ . 
Lepas makan cake yang manis tahap dewa ni , hantar Zhafir balik rumah , kebetulan dah dekat Shah Alam , bawak lah cik Diyana ni , perantau yang pulang ke kampung halaman , pergi I-city tu . Personally , tempat tu tak rasa extraordinary pape pun , bawak Diyana tengok lampu liplapliplap , then we snapped some photos together and went home . A very long night . Very tiring , yet very HAPPY indeed .

♥ In sha Allah .

♥ Dear friends , Alhamdulillah , thank you , for everything :') 
Just so you know , long ago I love to have surprises , but now , it seems like I hate secrets and surprises the most . Eheh ;)


P/S : Nanti kita pergi jumpa merekameraka yang lain pulaa ye . Whoaa tak sabar nyaa ! Heeeee :D





Penulis JK dan SAJAK terhebat ,
 

2 comments: